פתח דבר

בכל פעם שאני נכנסת לחדר, אני מתבוננת בנשים הנמצאות סביבי, מקשיבה לקולן ומחפשת את מי שאני יכולה ללמוד ממנה. זה קורה במפגשים, בכנסים, בפגישות וגם כשאני קוראת את הפוסטים מעוררי ההשראה בתוך הקהילה הגדולה שהיא היום “אורקה”.

אני לא רוצה להיות האישה הכי חכמה בחדר. אני מחפשת את הנשים שאני יכולה ללמוד מהן, לשאוב השראה, להתחבר אליהן ולהיות גאה לקרוא להן חברה, קולגה או שותפה לדרך.

זוהי עבורי התמצית של אורקה- זוהי גם התמצית של המגזין שלפניך.

רצינו לשים בקדמת הבמה את הנשים הישראליות המשפיעות, היוזמות, המובילות והמצליחות בעולם וללמוד מהן על הדרך שעשו, על ההצלחות וגם על הכישלונות, על הערכים והיכולות שסייעו להן במסע מעלה ועל תרומתן הייחודית לעולם, תרומה שהופכת אותו לטוב יותר.

להיות אורקה עבורי זה להסתכל מעבר לקובייה הצרה ולבחון איך אני יכולה להשפיע על הסביבה, המשפחה, האנשים שאני עובדת איתן, הקהילה שבה אני חיה, קהילת הנשים והאנשים שאיתם יש לי שפה משותפת. מנהיגה היא מי שאכפת לה, מונעת מעשייה ותרומה לקהילה.

כל הנשים שתפגשי כאן, בגיליון הראשון של ORCA Global Magazine ובכל הגיליונות שעוד יבואו, הן דוגמה חיה לעשייה הזאת.

לפני שתפגשי אותן, אני רוצה להציג את עצמי.

שמי אורלי בן חיים – כרמון ומאז שאני זוכרת את עצמי, הייתי אישה של אנשים וחיבורים. ראיתי הזדמנויות לפתוח לעצמי דלתות חדשות בכל שינוי שהופיע בחיי. ממעברים בין בתי ספר כילדה ועד להחלטה לנסוע לקנדה עם בן זוגי ולהתחיל מחדש. 

הרקע האקדמי והמקצועי הרחב שלי פתח לי דלתות רבות. למדתי משפטים ועריכת דין ותואר ראשון ושני ביחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים, עסקתי בפיתוח אינטליגנציה פיננסית, נושא שחשוב לי לקדם היום באורקה. שימשתי כעורכת דין בארגונים גדולים, בהם התמודדתי עם תפיסות עולם גבריות. למדתי לא להתכווץ מולם, להרגיש ולהתנהל כשווה ולפתח את עצמי דרך הכישורים המקצועיים והאישיים שרכשתי. בחברות בהן עבדתי, תכננתי אסטרטגיות ומהלכים וביצעתי עסקאות בשווי של עשרות מיליוני דולרים.

ממש כמו הנשים האמיצות שעליהן תקראי כאן, גם אני הבנתי עד כמה חשוב ללמוד דווקא מהכישלונות. המקפצות הגדולות בחיי הגיעו לאחר שישבתי וזיהיתי מה עבד ומה לא עבד בכל המהלכים המקצועיים והאישיים שלי.

את אורקה הקמתי מתוך החוויה האישית שלי. הגעתי לקנדה עם שנות ניסיון, אחרי שניהלתי עשרות אנשים וגילגלתי עסקאות ענק ופתאום הייתי צריכה להמציא את עצמי מחדש. מהחוויה האישית נולד הרצון שאף אישה ישראלית ולא משנה איפה היא מתגוררת בעולם, לא תרגיש לבד. כך נולדה הקהילה הזו, שמאחוריה עשייה מגוונת, רחבה ולא נגמרת.

הקהילה, מונה כיום, עשרות אלפי נשים מ-55 מדינות ברחבי העולם ומהווה את הארגון העסקי-נשי הגדול בעולם לפיתוח קשרים ושיתופי פעולה. הקהילה שלנו מתאימה לנשים שמעוניינות ללמוד, להתפתח, לחקור, להיות תרומה עבור אחרים ומאמינות בכוח החיבור, הקשר ופיתוח שיתוף הפעולה.

הקהילה שלנו מתפתחת וגדלה מדי יום וכך גם הרעיונות, היוזמות והפרויקטים שאנחנו מקדמות.  

פורום נשות העסקים הבינלאומי שלנו, אורקה ביזנס – הנו מועדון יוקרתי בתשלום המיועד לנשים יזמיות ועצמאיות ולבכירות בעמדות ניהוליות. הפורום מספק מעטפת רחבה של פעילויות והזדמנויות לפיתוח עסקי וליצירת שיתופי פעולה.

במסגרתו, נפגשות הנשים באמצעות זום פעמיים בחודש למפגשי העשרה וחיבור, לומדות באקדמיה העסקית כלים פרקטיים ומתקדמים לפיתוח העסק, מנהלות דיונים, מפגשי סיעור מוחות ובנוסף, רק חברות המועדון הסגור והאקסלוסיבי נהנות מהטבות ייחודיות והנחות בכנסים, במסעות ובאורקה אקדמי. כמו כן, הן מופיעות ברשימה היוקרתית של נבחרת המרצות שלנו, יכולות לכתוב טור קבוע בקהילה שמהווה אפשרות לחשיפה עצומה.

באורקה אקדמי, אנחנו לומדות יחד דרך מערכת הזום, מהמרצות הטובות ביותר בתחום. מהתנהלות פיננסית ועד לשיווק ומכירות, מ-NLP ועד לפיתוח אסטרטגיות עסקיות. זוהי הזדמנות כפולה – ללמוד במסגרת קורסים מקצועיים איכותיים ויוקרתיים ולהכיר נשים מכל רחבי העולם.

באתר החדש של אורקה,Orcagl.com, נבנה בימים אלו האינדקס הראשון מסוגו בעולם והוא ישמש כמאגר המקצועי הגדול ביותר של עסקי נשים ישראליות מכל קצוות תבל.

סניפי אורקה –  אנחנו מאמינות בפיתוח מנהיגות עסקית מקומית ולכן, הקמנו בשנה האחרונה שני סניפים של אורקה בעולם. הסניף הראשון נפתח בהולנד על ידי קרן פרידמן, חברות נשות עסקים מהמעלה הראשונה ועד כמה התקיימו מפגשים גם במסגרת זום וגם מפגשים פיזיים.

הסניף השני הוקם על ידי מירב ששון ותחת אחריותה כל הממלכה הבריטית : אנגליה, סקוטלנד ואירלנד.

בתוכנית שלנו להקים סניפים נוספים ברחבי העולם הן ברחבי ארה”ב וקנדה והן באירופה ובישראל.

הכנס שבמסגרתו אנחנו משיקות את הגיליון הראשון של מגזין אורקה, מאגד נשים ישראליות מצליחות מכל רחבי הגלובוס היוצרות יחד עולם חדש שבו נשים תופסות מקום, מתנהלות כשוות בין שווים ומונעות מערכים של אחריות אישית, פיתוח עצמאות כלכלית ומנהיגות חסרת פשרות בכל התחומים.

אני רוצה להודות לנותני החסות של הכנס:

נדל”נשי– שרון מוזס ודליה מזעקי מוזס – שאת הכתבה עליהן תוכלי לקרוא כאן במגזין.

ההסתדרות הציונית –גוסטי ברוורמן, ראשת המחלקה לארגון וקשר עם ישראלים בתפוצות – שעליה תוכלי לקרוא כאן.

דנה בל, חברה טובה וקרובה ובעלת Dana Bell Homes, שנתנה חסות לכנס.

לבנק דיסקונט ולליבנת ניזרי, חברה קרובה, שותפה פעילה באורקה ומי שיצרה את החיבור עם הבנק – ועליה תוכלי לקרוא כאן.

ל- UJA Federation of greater Toronto ולגליה סרנר, שעליה תוכלי לקרוא כאן.

לאיילה רייטר, חברתי היקרה ושותפתי לדרך, שעליה תוכלי לקרוא כאן.

אני רוצה להודות לשותפותיי לדרך ולעוסקות במלאכה:להילה פריש וחגית זיו, שגם עיצבה את המגזין,על השותפות ההדוקה בניהול קהילת הנשים הבינלאומית אורקה – עוצמה נשית חובקת עולם, על התמיכה, האוזן הקשבת, הדחיפה קדימה והאנרגיות הטובות. אני רוצה להודות לנועה סטרלינג על עריכת המגזין ולמונה אריאל על ניהול אתר אורקה.

אני מזמינה אותך להתרווח במקומך ולהכיר מקרוב את הנשים הישראליות המובילות והמצליחות בעולם – המובילות היום עתיד חדש.

שלך, אורלי כרמון
מייסדת ומנכ”לית

ORCA -Global Leadership & Networking