ליה פנינית אלמוג ארזי

ליה פנינית אלמוג ארזי – בונה מגדלים של חלומות גדולים

אני מאמינה בנו, בנשים החזקות, המובילות, המנהיגות, האמהות – שהולכות אחרי החלום בלי לוותר, מהוות דוגמא ופועלות להצליח ולהתעלות מעל כל רעשי הרקע”, אומרת ליאה פנינית אלמוג ארזי, קבלנית בניין, יזמית נדל”ן ומרצה שפועלת בניו יורק. בראיון למגזין אורקה היא מספרת על הדרך שלה אל מגדלי הדירות הבוטיקיים שהיא מתכננת, מלווה בבנייה ומעצבת במסגרת פעילות החברה המצליחה שלה

ליאה פנינית אלמוג ארזי היא המייסדת והבעלים של חברת Oor Design Build , בוגרת תואר שני בניהול בנייה מאוניברסיטת קולומביה. בנוסף, היא אמא לשני בנים, אורן ואריאל בני ה-12 וה-5 ונשואה לעודד. “אני חיה ועובדת בניו יורק מאז 2001. נחתתי לבד בעיר, שבועיים אחרי אירועי ספטמבר 11 , עם חלום, פחדים וקצת אומץ.

20 שנה אחרי אני מנהלת את העסק שלי, משפצת דירות יוקרה במנהטן ובונה השקעות בוטיק. למדתי כאן לתואר שני בניהול בניה מאוניברסיטת קולומביה ואני ממשיכה כל העת לפתח את הגירסא הטובה ביותר של העסק ושלי, בשבילי ובשביל סביבתי”, היא מספרת.

“יש לי דחף ורצון לשתף מהידע שלי ולעזור ללקוחותיי בפרט ולא.נשים בכלל. חשוב לי להיות שם ולהכין אותם לתהליך הבניה, השיפוץ או ההשקעה. זה הרי לא הגיוני שרוב האנשים מתכוננים לחתונה יותר מאשר לשיפוץ ביתם או להשקעה בנדל”ן. אני כאן כדי לתת כלים, להתכונן ולבצע מתוך ידע ושליטה”.

מתי ואיך נוצר החיבור שלך לעולם הנדל”ן?

“העניין שלי בנדל”ן היה טבעי. היה בי חלום לנסות את מזלי בניו יורק וכשהגעתי לעיר עפתי, בטח כמו מיליוני אנשים שמגיעים לכאן. כבר בלילה הראשון הראש לא הפסיק לעבוד. הסתכלתי אל השמים וחלמתי על איך אני נשארת ועושה את זה פה.

הגעתי לראיון עבודה בחברת השקעות בנדל”ן. זה התאים כמו כפפה ליד כי בהשכלתי אני כלכלנית ושמאית מקרקעין. זו הייתה חברה שרצתה להתפתח ולכבוש את העולם ואני שידרתי על אותו הגל. נכנסתי לעולם הנדלן של ניו יורק בתור עוזרת למנהל הנכסים של החברה.

מכאן התחלתי תהליך של לימוד והתפתחות. התחלתי ללמוד וללמד את עצמי עיצוב ולאחר זמן קצר התחלתי לעצב את הדירות שקנתה החברה. מצאתי את עצמי עובדת לאורך כל שעות היממה ונהנית מכל רגע.

בשנת 2009 לאחר הולדת בני בכורי אורן לקחתי פסק זמן של כמה חודשים. בערב בנות פגשתי חברה בשם טל שוסטר שהמליצה לי להגיע לראיון עבודה אצל בעלה אייל. ביקשתי עבודה בשטח ואייל הציע לי להיות עוזרת למנהל הבניה ולעסוק בעיצוב. ברור שהסכמתי. ואצל אייל וטל למדתי לבנות מהטובים ביותר.

בשנת 2016 לאחר הולדת בני השני אריאל יצאתי לדרך עצמאית בתור קבלנית בניין. אני משפצת נכסים קיימים ובונה פרוייקטים חדשים. אני מביאה לשולחן את כל הידע והנסיון שצברתי במשך 20 השנים בניו יורק; בהערכות שווי, בניהול, בעיצוב ובבניה תחת קורת גג אחת. אני נותנת פתרון כולל ובתים איכותיים פרקטיים מדויקים ומעוצבים שמדהים וכיף לגור בהם. אני מתמקדת בפרויקטים של דירות ובתי יוקרה והלקוחות שלי מחפשים הדיוק, הליווי הצמוד והמקצוענות, ללא פשרות בדרך.

מהם האתגרים הכי גדולים במה שאת עושה היום?

אני מתמודדת עם ספקים ועם עובדים, עם לקוחות ורגולציה, עם משקיעים וארכיטקטים, עם בנקים ועם תנאי אי ודאות ומחסורים בשוק ועם עולם הפכפך ולא יציב. כל מילה באמור לעיל היא עולם ומלואו. אני לא מתלוננת. להיפך. בשנתיים האחרונות למרות הסופה בחוץ אני ועובדיי מנווטים את העסק בצורה שגורמת לי להיות גאה.

ישנה נקודה אחת שתמיד חוזרת על עצמה והיא נוגעת למה שבאקדמיה קוראים לו peer review . במקרה שלי מדובר בקבלנים אחרים. זה קורה בכל פרוייקט פעם אחר פעם מחדש ואני כבר מכירה את המהלך בע״פ. בניין אחד ליד או שניים או שלושה יהיה קבלן אחר, גבר, שיעבוד במקביל על פרוייקט אחר.

אני צריכה להסביר לו שהחברה היא שלי, שאני הבעלים והצוות איתי שנים ואני זו שבונה ואני לא רק הפנים של החברה והחברה היא לא של בעלי. אני לא נראית כמו הסטריאוטיפ של קבלן ולכן יש אצל עמיתיי סקפטיות באשר ליכולותיי. בסופו של דבר, כשהם רואים את התוצאה הסופית ואת הפרויקט המוגמר, הם אומרים לי שהם היו שמחים לעבוד איתי ואנחנו צריכים לשתף פעולה.

מה המסר שלך לנשים שמתמודדות עם האתגר הזה – הצורך להוכיח שהן שוות ונותנות את אותו הערך ומעבר?

אני חושבת שבכל מקרה חובת ההוכחה עלינו. אין לנו אפשרות לשנות אותם. אנחנו יכולות ללכת אחרי האמונות שלנו, ללמוד, לעבוד קשה, להתמקצע ולא לתת לזה לשבור אותנו ואז נוכל וליצור את השינוי שאנחנו רוצות. האם זה קל? לא, זה קשה מאוד.

אחד האתגרים שאני פוגשת בנושא הזה הוא שנשים ראויות לא מנסות להיכנס לתחומים שהם גבריים יותר, בענף הבנייה כמובן אבל גם בהייטק, בעמדות מפתח, הבעיה זהה. בתחום שלי ובתחומים דומים, אנחנו נתקלות באותו אתגר. אנחנו לא מספרות לעולם מספיק במה אנחנו עוסקות ואיזה ערך יחודי אנחנו מביאות.

מהי מנהיגות נשית עבורך?

מנהיגות בכלל ומנהיגות נשית בפרט היא ללכת אחרי המטרה והחזון שלך מתוך כבוד לערכים שמובילים אותך עד להגשמת המטרה, תוך לקיחת אחריות על הדרך. אני מובילה אנשים בתהליך הבניה והשיפוץ בבטחון ומתוך ידע, יושרה, תשוקה, תודעת שרות, אחריות לתוצאה של הפרויקט וwell being של הלקוחות.

מנהיגה חייבת להיות חדורת מטרה. להיות ולפתח כל הזמן את הגרסה הטובה ביותר שלך ובכך להוות דוגמא. אני חושבת שמנהיגות נשית מאפשרת לנו ראיה מרחבית ומצטיינת בהכלה של תהליכים”.

אם תפגשי לקפה אישה שחולמת על קריירה בעולם הנדל”ן. מהן העצות שתרצי לתת לה?

 

“בחרת תחום יצירתי מאתגר ומאוד מספק. הוא לא פשוט הוא מורכב מאוד ומגוון מאוד ולכן תבחרי בתוכו היום את הנישה שהכי מעניינת אותך. תבחרי חברה שהערכים שלה זהים לערכים שלך ושמעריכה יוזמה, יצירתיות, התפתחות ולמידה. קחי צעד אחד קדימה וגם אם עשית ונוכחת שזה לא בדיוק מה שציפית זו התנסות טובה, המניעה אותך לעבר הגשמת החלום. כל נסיון מקדם אותך.

אני לא חלמתי שאסיים לימודי כלכלה ואז שמאות מקרקעין להיות קבלנית בניין, אך כל תחנות חיי ואיתן החלומות שגדלו כל שנה, הכינו אותי למה שאני עושה היום בתשוקה”.

לאתר של Oor Design Build:
https://oordesign.com

ליה פנינית אלמוג ארזי
המגזין

ליה פנינית אלמוג ארזי – בונה מגדלים של חלומות גדולים

“אני מאמינה בנו, בנשים החזקות, המובילות, המנהיגות, האמהות – שהולכות אחרי החלום בלי לוותר, מהוות דוגמא ופועלות להצליח ולהתעלות מעל כל רעשי הרקע”, אומרת ליאה פנינית אלמוג ארזי, קבלנית בניין, יזמית נדל”ן ומרצה שפועלת בניו יורק. בראיון למגזין אורקה היא מספרת על הדרך שלה אל מגדלי הדירות הבוטיקיים שהיא מתכננת, מלווה בבנייה ומעצבת במסגרת פעילות החברה המצליחה שלה

קראי עוד »
גלי קדר
המגזין

גלי קדר – הורות או קריירה? הכל עניין של איזונים

גלי קדר אוחזת ברזומה עשיר של תפקידי ניהול בכירים, בהם הובילה את החברות בהן עבדה לרווחים של מאות מיליוני דולרים וניהלה מאות עובדים. בטור אישי מדברת קדר, אמא לשלושה ילדים, על נושא ההרצאה שלה – הצורך בהרמוניה ובאיזון בין הבית והקריירה. את הדרך לחיים הרמוניים סללה מתוך התנסויות חייה המקצועיים והאישיים וחזרה עם תובנות שנוגעות לכולנו

קראי עוד »
המגזין

איילה רייטר – אלוהי הפרטים הקטנים: אילה רייטר יוצרת תכשיטי יוקרה בהתאמה אישית

אחרי שהייתה מחנכת בבית ספר ובעקבות מעבר לקנדה לפני שנים, חזרה אילה רייטר לאהבתה הראשונה – יצירה ואמנות. בסטודיו שלה בטורונטו היא מעצבת עבור נשים בכל רחבי העולם תכשיטי בוטיק מאבני חן, שכל אחד מהם מותאם באופן פרטני לאישה שתענוד אותו. “אני מאמינה שכל יצירה שלי מאפשרת לאישה את המרחב להיות הגרסה הכי טובה של עצמה”
למעלה מ-25 שנים עוסקת אילה רייטר, יוצרת ובעלת המותג הבינלאומי היוקרתי Ayala Raiter Jewelry Couture בעיצוב תכשיטים המשלבים בין אבני חן וחומרים שונים. רייטר, שמתגוררת מזה 20 שנים בטורונטו אבל תכשיטיה נמכרים ומוכרים בכל רחבי העולם, מעצבת יצירות מקוריות חד פעמיות, אשר מיוצרות במהדורה מוגבלת.

קראי עוד »
פזית לויתן
המגזין

פזית לויתן – עופי על עצמך: טור אישי על מנהיגות נשית

במחקר שלה בחרה ד”ר פזית לויתן להתמקד בנשים מנהיגות בארגונים ובעמותות, אבל דווקא הדרך הפרטית שלה אל הדוקטורט הפכה למחקר פרטי על התכונות, הבחירות והערכים שהפכו אותה למנהיגה בתחומה. בטור אישי ואותנטי, במיוחד למגזין אורקה, היא משתפת בתובנות שליקטה בדרך.

קראי עוד »
דנה בל
המגזין

דנה בל – מרגישה בבית

דנה בל עברה דרך ארוכה עד שהקימה את העסק שלה, Dana Bell Homes, חברה לנדל”ן המסייעת היום למשפחות ישראליות הפועלת תחת המותג הבינלאומי Re/Max– ולא רק להן – למצוא בית חדש בעיר הגדולה ולהתחיל חיים חדשים, ברילוקיישן, התמחות או תהליך הגירה. “טורונטו נמצאת בבום”, אומרת בל, “ערך הנכסים עולה מדי שנה ב-20-30% באופן היסטורי”

קראי עוד »