שרונה הדר חורי – להיות מאסטרית של המציאות שלך

“חמשת המפתחות לחיות בתקווה עם שפת השאלה” הוא ספרה החדש של שרונה הדר-חורי, שיוצא לאור בימים אלו גם באנגלית והוא מהווה הזדמנות להכיר מקרוב את אחת הנשים המרתקות בקהילת “אורקה” ואחת המרצות באורקה אקדמי ובכנס אורקה “נשים מובילות עתיד חדש” שמתקיים בהרצליה. חורי, מרצה בין לאומית, מורת דרך לחיים עם שפת השאלה ויועצת ומורה בכירה לפנג שווי ואסטרולוגיה סינית, מלמדת בעלי עסקים, ארגונים, חברות, מוסדות וקבוצות של אנשים בארץ ובעולם איך לשנות מקצה לקצה את חייהם, דרך שינוי מהותי של השפה שדרכה הם מתבטאים, מבטאים את עצמם ובוחרים בחירות בחייהם.

חורי, שהיא גם בעלת משרד משגשג לאדריכלות בריאה ומושכת שפע על בסיס שיטת הפנג שווי המתמחה בליווי בנייה ושיפוצים לבתים, דירות, עסקים, חברות ומבני ציבור, מספרת על שני רגעים מחוללים ששינו את מסלול חייה והובילו אותה לדרך הייחודית והמצליחה בה היא פוסעת בשנים האחרונות.

“שני רגעים מהותיים שינו את מסלול חיי. האחד התרחש במהלך הרצאה על פנג שווי ששמעתי ביריד אלטרנטיבי במודיעין בשנת 1999. לא הבנתי מה בדיוק זה אומר, אבל הלב המתלהב שלי שכבר אז היה המצפן לבחירות שלי, הוביל אותי ללמוד את התחום, להתמחות בו ולהקים את מה שהפך היום למשרד היחידי בארץ לאדריכלות בריאה ומושכת שפע המבוסס על שיטת הפנג שווי ומשלב בתוכו תכנון ועיצב פנים חדשני ויצירתי”, היא מספרת ומוסיפה: “הרגע הזה העלה את חיי בלי שידעתי אז על מסלול של שפע ואיכות חיים שלא הכרתי בעבר ולא האמנתי שאפשרית לי”.

“הרגע השני היה כששמעתי את המנטרה של אקסס קונצ’סנס: “All of life, comes to me with Ease & Joy & Glory”. עד לאותו הרגע, לא חשבתי בכלל על האפשרות שהחיים יכולים להגיע אליי בלי שאצטרך להיאבק עבורם. ויגיעו בקלילות? בנינוחות? בג’וי? בגלורי? היה נשמע לי טוב יותר מדי מלהיות אמיתי ואפשרי”, שרונה מספרת על השיטה שלמדה ופתחה עבורה את הדרך לחיים ולמודעות גדולה יותר עם שפת השאלה הפתוחה  “היום אני רואה איך הבחירה להתמסר ולתרגל את המשפט הזה, הפכה את החיים שלי. כל החיים מגיעים אלי בקלילות, בג’וי ובגלורי, בגדול ובלי מאמץ. מה אפשרי שיהיה טוב מזה?”.

ספרי קצת מהי עבורך ועבור תלמידייך שפת השאלה. מה עומד מאחוריה?

“שפת השאלה הפתוחה מאפשרת מרחב חדש ואחר לפעולה שעוד לא היה. המסקנות שמפעילות את חיינו על אוטומט בעצם משכפלות את מה שכבר הכרנו בעבר. שפת השאלה הפתוחה מאפשרת לתכנת מחדש את החיים שלנו לפעולה מתוך חוויה של הכל יש ומה עוד אפשרי לנו להוסיף כדי שיהיה לנו יותר קלילות עם כל דבר שמתממש”.

“את המציאות אנחנו יוצרים דרך נקודות המבט שלנו. כל נסיון שלנו להתמודד עם המציאות שאנחנו יצרנו הוא בעצם וויכוח עם עצמנו.. מה הטעם?”, היא מסבירה. “שפת השאלה הפתוחה מאפשרת לנו לפעול במרחב שהוא מעבר לשליטה של התת המודע שלנו וההרגלים שמנהלים את חיינו על אוטומט שלא מאפשר לנו באמת לבחור אחרת, לבחור בחופש, לבחור בחופש לבחור אחרת”.

תני דוגמה לוויכוח כזה עם עצמך שהשתחררת ממנו.

הרגע שחשבתי שקריירת ההנחיה שלי הגיעה אל הסוף העצוב שלה. למה עצוב? כי מאוד נהנתי ללמד פנג שווי ואסטרולוגיה סינית, אבל מדי שנה הגיעו ללמוד אצלי בקושי חמישה תלמידים. החלטתי שאני מפסיקה ללמד, בטענה שאני כנראה לא מורה כזו טובה. אני זוכרת שהצהרתי על זה בפייסבוק ובפני אלו שכן התעניינו ללמוד אצלי ואמרתי שזה הקורס האחרון, נמאס לי לשווק לשכנע ולהילחם על כל תלמיד. הגיעו לקורס האחרון מספר אנשים. אני זוכרת איך נהניתי מכל מילה שלימדתי בקורס שחשבתי שהוא האחרון שאלמד בחיי.אני כל כך אוהבת את הידע המדהים הזה של הפנג שווי והאסטרולוגיה הסינית שכל שיעור שהעברתי היה ממש חגיגה מלהיבה לי ולחמשת התלמידות שלי.

חודש אחרי שהקורס התחיל, התחילו להגיע אלי פניות של אנשים שלא הכרתי ושאלו מתי אני פותחת את הקורס הבא. באותה שנה פתחתי עוד שני קורסי פנג שווי עם יותר מעשרים אנשים. מאז אני מאפשרת הרצאות, סדנאות וקורסים בארץ ובעולם בפנג שווי, אסטרולוגיה סינית והעצמה עם שפת השאלה למאות ואולי כבר לאלפים כי מזמן הפסקתי לספור, פנים אל פנים אצלי במכבים ובזום לקבוצות בארץ ובעולם”.

“ההתנסות הזו לימדה אותי את המכניזם הפשוט שהעולם עובד לפיו – מה שאנחנו אוחזים בו, אוחז בנו. מגדיר אותנו ומגדר אותנו. אם נסכים לשחרר כל ציפיה לתוצאות, התוצאה תמיד תפתיע אותנו בגדול יותר ממה שדמיינו”, מדגישה שרונה.

“מאז, הבחירה המתמדת שלי רק במה שמרחיב, מלהיב ויהיה תרומה גדולה יותר לעולם וההסכמה להיות מוכנה לשלם את המחיר עבור המימוש של כל מה שביקשתי ומעבר בקלילות הם אלו שמרחיבים את דרך ההצלחה, היזמות והשגשוג שלי בכל רגע יותר”.

את “שפת השאלה” מלמדת שרונה במסגרת קורסים (גם במסגרת אורקה אקדמי) ותוכניות מיוחדות, בהן עוברים תהליכי התפתחות מואצים ומטלטלים. דרך נגיעה בחמישה נושאים שמניעים את החיים שלנו: המציאות, דרך הפעולה של המיינד, ההתנהלות מול ועם הגוף שלנו, סקס – ובעצם היכולת להנות, להתענג ולהרשות לעצמנו לקבל יותר מאי פעם ומערכת היחסים שלנו עם כסף, פוסעת שרונה בין מפתחות שפת השאלה ומראה  שהכל עניין של בחירה. מה אם כדי לקבל מציאות אחרת, כל מה שצריך זה רק לשנות את השפה?

“החזרת לי את החיבור ואת השיח שלי עם עצמי וזה כל מה שכ”כ חיפשתי. 
היופי הוא שנתת לי את המתנה הזאת להחזיר גם לכל מי שמסביבי”, סיפרה אביגיל, אחת מתלמידות הקורסים של שרונה.

“היום, במקום להיות קיצונית בשיפוט על הגוף שלי, על עצמי, על אחרים, על העולם, אני הכי הכי הכי אבל *הכי* קיצונית, בלהיות תודה. אני יוצאת מהקורס שלך  פשוט נקייה, פשוטה בשמחה שלי:)

תודה לך, את האישה הכי שונה, הכי
מוזרה והכי השראה שפגשתי״.

מהי העצה שלך לבעלות עסקים, יזמיות ובכלל, נשים שרוצות להגשים חלומות ולהיות השראה גדולה יותר בעולם?

 

“אלו הם גם עיקרי תוכנית הליווי וההעצמה שלי לעסקים קטנים שיודעים שהם גדולים”, מוסיפה שרונה. “כשהלב משווק –  איך להפוך להיות השראה גדולה יותר ולמגנט לחייך שפע בקלילות ובלי מאמץ”.

 

  1. ללמוד להקשיב ללב המתלהב ולבחור רק במה שמרחיב ומלהיב אותך יותר עכשיו ובכל רגע מחדש.
  2. להיות באומץ, האמ”ת והאמון שלך בך, יותר. גם במחיר שהסביבה לא תומכת בך. מה אם כשאת במאמץ, זה הרמז שלך לדעת שאת לא באומץ האמת שלך? האמת תמיד קלה והשקר כבד.
  3. להסכים להיות גם וגם. גם אישה, גם בת זוג, גם אמא וגם בעלת עסק – בלי להתנצל על זה ובלי לחכות שהכל יהיה מושלם כדי שתצאי אל האור. מושלמות זה שיפוט שמשאיר אותך תמיד בחוויה שאת תמיד חסרה. מה אם את כבר שלמות ועכשיו, מה עוד אפשרי לך להוסיף כדי לקבל ביותר קלילות עם כל תחום?
  4.  להשקיט את הקול המצמצם שבראש על ידי שאילת השאלה – מה עוד אפשרי?
  5.  להסכים לקבל עזרה. את לא באמת לבד. להסכים להיות חלק מקהילה תומכת. מה אם כל מה שצריך זה רק להסכים להיות קהל ולקבל קהל?

המוטו של שרונה: מה שאת מוכנה לקבל, לא גורם לסבל.

על כל התוכניות, ההרצאות והפעילויות שיוזמת שרונה ניתן לקרוא באתר שלה ובעמוד הפייסבוק. את ספרה של שרונה “חמשת המפתחות לחיות בתקווה עם שפת השאלה” ניתן לרכוש כאן ודרך שרונה.

שרונה הדר-חורי היא אחת המרצות בכנס אורקה היוקרתי “נשים מובילות עתיד חדש” שהתקיים באוגוסט 2022 בהרצליה.

טלי ווינברג
המגזין

טלי ווינברג – שחקנית נשמה​

“לא חיים פעם אחת, מתים פעם אחת. חיים חיים שלמים והשאלה היא כיצד אנו בוחרות לחיות אותם”, אומרת טלי ווינברג, מנטורית מובילה ומי שעומדת מאחורי מנטאלי – הבית להתפתחות אישית משמעותית. הקורסים, ההרצאות והפעילות מלאת ההשראה שלה הופכות אותה לאישה מנהיגה בתחומה, שמתמודדת עם האתגרים בעיניים פקוחות ושלא מפסיקה ליצור ולחדש.

קראי עוד »
נאוה ריץ בוגארט
המגזין

נאוה ריץ בוגארט – סלף מייד פרינסס

“הכל התחיל עם קרוליין”, ספרה האוטוביוגרפי של נאוה ריץ בוגארט, מציג את סיפורה של נסיכה בזכות עצמה, כזו שיודעת כבר מילדות לפתח אומץ ונחישות, לנצל הזדמנויות כדי לשרוד ולהמשיך בחייה, לדבוק בבחירות שייטיבו איתה וגם ללמוד מטעויות. למגזין היא מספרת על הילדה שהייתה, אשת העסקים שצמחה ממנה והמנהיגה שהתגלתה בתוך שתיהן.

קראי עוד »
המגזין

איילה רייטר – אלוהי הפרטים הקטנים: אילה רייטר יוצרת תכשיטי יוקרה בהתאמה אישית

אחרי שהייתה מחנכת בבית ספר ובעקבות מעבר לקנדה לפני שנים, חזרה אילה רייטר לאהבתה הראשונה – יצירה ואמנות. בסטודיו שלה בטורונטו היא מעצבת עבור נשים בכל רחבי העולם תכשיטי בוטיק מאבני חן, שכל אחד מהם מותאם באופן פרטני לאישה שתענוד אותו. “אני מאמינה שכל יצירה שלי מאפשרת לאישה את המרחב להיות הגרסה הכי טובה של עצמה”
למעלה מ-25 שנים עוסקת אילה רייטר, יוצרת ובעלת המותג הבינלאומי היוקרתי Ayala Raiter Jewelry Couture בעיצוב תכשיטים המשלבים בין אבני חן וחומרים שונים. רייטר, שמתגוררת מזה 20 שנים בטורונטו אבל תכשיטיה נמכרים ומוכרים בכל רחבי העולם, מעצבת יצירות מקוריות חד פעמיות, אשר מיוצרות במהדורה מוגבלת.

קראי עוד »
ליה פנינית אלמוג ארזי
המגזין

ליה פנינית אלמוג ארזי – בונה מגדלים של חלומות גדולים

“אני מאמינה בנו, בנשים החזקות, המובילות, המנהיגות, האמהות – שהולכות אחרי החלום בלי לוותר, מהוות דוגמא ופועלות להצליח ולהתעלות מעל כל רעשי הרקע”, אומרת ליאה פנינית אלמוג ארזי, קבלנית בניין, יזמית נדל”ן ומרצה שפועלת בניו יורק. בראיון למגזין אורקה היא מספרת על הדרך שלה אל מגדלי הדירות הבוטיקיים שהיא מתכננת, מלווה בבנייה ומעצבת במסגרת פעילות החברה המצליחה שלה

קראי עוד »
חגית זהבי
המגזין

חגית זהבי – מבית יעקב למגדל יוקרה ברמת גן

חגית זהבי, מנכ”לית חברת אוליאנדר, עזבה את הבית בגיל 17.5 ויצאה למסע למידה ארוך שסלל את דרכה  אל מרכז העשייה של עולם הנדל”ן היום בישראל. בראיון היא מספרת על הדברים שסייעו לה להתקדם בתוך ענף שעדיין אוחז ברוב גברי ולהפוך למנהיגה בתחומה, על תקופת הקורונה שהציבה אתגר עסקי ואישי משמעותי וגם על העתיד

קראי עוד »